Serenadi G-ruudissa

Posted: huhtikuu 10, 2011 in ♪♫ Sunnuntaiklassikko ♪♫, Musiikki
Avainsanat:, , ,

Tyrkkäsin kuukausi sitten Sunnuntaiklassikon avulla valokeilaan Aku Ankan, tänään nostan framille toisen fiktiivisen sankarin; urhean pollarin, jolle kelpaa juomaksi vain neljän ruusun Bourbon. Arvasinhan minä – suurin osa teistä jo tunnisti miehen. Kyseessä on tietenkin Jerry Cotton.

Levyn historia juontaa 1970-luvun lopulle, jolloin tamperelaisbändi Kontra levytti The Kinks -yhtyeen biisin Jack the Idiot Dunce. Rullaavaa menoa alusta loppuun, mutta vähempää tuskin voisi odottaa lainvalvojalta, joka ajaa punaisella Jaguaarilla. Suomenkieliset sanat, jotka jaksavat naurattaa ainakin minua vuodesta toiseen, ovat laulusolistina toimineen Mauri ”Moog” Konttisen käsialaa.

Lisää mainiota musiikkia lepopäivän ratoksi löydät Sunday Classic 2011 -listalta.

PS. Verkkoyhteys on ollut poikki eilisillasta asti, joten surffailen toistaiseksi nettitikun voimin. Levyjen kuuntelua en voi edes harkita, joten kommentoin muiden valintoja vasta, kun AinaCom Oy on saanut vian korjatuksi.

kommenttia
  1. katkis kirjoitti:

    Kontra teki monta iki-ihanaa tulkintaa, tämän lisäksi ainakin Aja hiljaa isi ja Ressu ja punainen paroni.

  2. Kari kirjoitti:

    Minä siis olin tuo kommentoija :)

    • Viides rooli kirjoitti:

      Ajattelin ensin, että rinkiin on tullut uusi kommentoija, mutta kyse olikin siis sivupersoonastasi. ;)

      Harkitsin vakavasti Ressun ottamista Akun rinnalle, mutta totuus on, että tykkään Jerry Cotton -biisistä enemmän. Aja hiljaa isi on myös aika kuolematon tulkinta.

  3. Ari kirjoitti:

    Jee Jee Jerry Cotton!

  4. Hirlii kirjoitti:

    Uskollinen, rehellinen ja hän joka pahat pojat imuroi ja ajaa jakuaarilla. Tunnusta Jerrylle sovinnolla! :)

  5. Tuima kirjoitti:

    jee. jee, Jerry-jee. Tämä kappale jaksaa ilahduttaa minua :).

  6. lepis kirjoitti:

    Usko tai älä, mutta olen lukenut niitä aika monta vuosikerrallista :) Jerry on niin cool!

    • Viides rooli kirjoitti:

      En ihmettele lainkaan, olen itsekin lukenut niitä – tosin en pitkään aikaan. Pitäisiköhän hakea naapurikorttelin divarista pari lehteä luettavaksi? :)