Äkkikäänne

Posted: maaliskuu 17, 2010 in Arjen ilot, Mietteitä
Avainsanat:, , ,

Käydessäni eilen kaupassa satuin kuulemaan, miten pieni poika (veikkaisin hänen olleen noin viisivuotias) puheli isälleen. Parivaljakko oli pysähtynyt lehtihyllyn äärelle, ja isä selaili keskittyneesti aikakauslehtiä. Poika nojasi ostoskärryyn ja tapitti koko monologinsa ajan isäänsä, joka näki vain otsikot ja artikkelit.

”Arvaa isi, mitä mä näin aamulla, kun mä olin pihalla. Arvaa. Mä näin pupun, sellaisen oikein ison. Se oli siinä ulkona, pellonlaidassa, mä oon nähnyt sen siinä ennenkin. Isi, se oli tosi iso. Ihan siinä pellonlaidassa. Tosi iso pupu. Ja sillä oli pitkät korvat ja sellainen valkoinen hännäntypykkä.”

Sitten poika otti topakamman asennon, levitti jalkansa kuin lännensankari, laittoi kädet lanteilleen ja sanoi pontevasti isälleen (joka vain luki lehteään): ”Pahus, kun unohdettiin se kivääri kotiin.”

Kommentointi on suljettu.