Minä muutan käärmeet enkeleiksi

Posted: toukokuu 29, 2009 in Kulttuurin kentällä, Lukuiloa
Avainsanat:, ,

Taas on mainoskatkon aika, kuvitelkaa tähän siis trumpetit, vauhdikkaasti vilkkuvat valot ja komea seremoniamestari. Kaiken tämän toitotuksen kohde löytyy netistä, ja sen nimi on Kulttuurisampo. Sen kautta olen myös oppinut uuden sanan: muistiorganisaatio. Olen tähän asti puhunut vain museoista, kirjastoista ja arkistoista.

Mutta mitä Kulttuurisampo tarjoaa? Karttoja, kokoelmia (lue = valokuvia, runoja, maalauksia, musiikkia, tarinoita, esineitä, videoita, historiallisia tapahtumia) sekä Kalevalan kokonaisuudessaan. Kalevalan runoja lukiessa voi samalla katsoa, millaisia taideteoksia on syntynyt kyseisten säkeiden innoittamina. Itse olen hyödyntänyt tähän mennessä eniten sivustolta löytyvää Elämäkerrat-kokoelmaa. Sieltä olen lainannut myös merkintäni otsikon. Ja siitä saankin hauskan tietovisan: kuka tietää, kenen tekstistä on kyse?

Ja kun nyt tässä toimin bloggaajien liikenteenohjaajana ja visailuemäntänä, voinkin samalla suositella mitä mainiointa musiikkia luku- ja fundeeraushetkien taustalle. Tällä kertaa soikoon suomalainen Huba!

Kommentointi on suljettu.