Pieni retriitti, jos sallitte

Posted: huhtikuu 14, 2008 in Arjen ilot, Mietteitä
Avainsanat:,

Tekniikan jumalat ovat selvästi suuttuneet minulle. Taannoin kännykkäni hajosi ja sain sanoa hyvästit puhelimeeni taltioiduille yhteystiedoille. Viime torstaina kannettava tietokoneeni, jota olen käyttänyt ykköskoneenani, päätti yllättäen sanoa sopimuksen yksipuolisesti irti. Yritin akkukikkaa, mutta ei auttanut: virta ei kytkeytynyt päälle, koneeni pysyi mykkänä ja mustana. Tauno Täydellinen ei luvannut edes sen vertaa kuin vanha, uskollinen auto.

Nyt kannettavani on AsapComin huomassa ja rukoilen kaikkien ilmansuuntien jumalia, että herrat, rouvat ja neidit mikronerot saisivat pelastettua edes tiedostot. Kovin optimistinen en ole, sillä tiskillä palvellut kohtelias nuori mies (hän teititteli minua sinuttelukehotuksestani huolimatta — olenko niin vanha?) ei uskaltanut antaa minkäänlaista diagnoosia.

Koska olen päivittänyt blogiani pääosin kotioloissa, kannettavani kautta, siirrän Viidennen roolin toistaiseksi hyllylle. Mutta Terminatorin sanoin: I´ll be back!

kommenttia
  1. Tuima kirjoitti:

    Pah ja voi höh. Toivottavasti koneesi parissa askartelee joku Tauno Taikasormi ja saa pelastettua tiedostot (onko ne sinulla muistitikulla?) ja mielellään koneenkin toimintakuntoon.

  2. Viides rooli kirjoitti:

    Moi Tuima, ja kiitos empatiasta. Kauhunhetkiä kesti kokonaista viisi vuorokautta, ennen kuin Tauno Taikasormi, oikealta nimeltään Ari Kukkonen (Aplodeja, saanko pyytää. Hän on ne ansainnut.), päästi minut piinasta ja palautti koneen toimivana ja kaikki tiedostot tallessa!

    Ja vastauksena kysymykseesi: ei, minulla ei ollut läheskään kaikkia muistiinpanoja ja kokoamiani t-ä-r-k-e-i-t-ä aineistoja tallennettuina. Vaan opinpahan kerralla läksyni: viiden vuorokauden ajan tallensin upouusille muistitikuille toimistollani olevan pääkoneen tiedostoja, ja nyt sama homma on jatkunut kannettavan osalta. Täytyy myöntää, että raivo riehui hillittömänä ihon alla, ja kohteena olin vain minä itse ja minun suuri typeryyteni.