Molto adagio eli eläköön etanat!

Posted: elokuu 9, 2007 in Media, Mietteitä
Avainsanat:, ,

Postiluukusta putosi Suomen Kuvalehden tämän syksyn markkinointikampanjan ensimmäinen osa, mustanpuhuva kirjekuori täynnä kehotuksia tilata ”näkökulma maailmaan”. Pitkään kirjekuoreen präntätty aforismi tai pikemminkin markkinointiosaston kehittämä iskulause kuuluu: ”Aikaa ei voi pysäyttää, mutta voit ehtiä sen edelle”. Kääntöpuolella pyrkimyksenä on kampittaa toiset: ”Tiedä enemmän kuin muut”.

Miten tulikin mieleeni sosiaalidarwinismi: nopeat, tehokkaat ja tietävät syövät hitaat. En tiedä teistä muista, mutta minusta on yhä vahvemmin tulossa etana. Vanhan kansansadun mukaan uskon, että hitaat ovat loppupeleissä aika kova sana. Oikeata tempoa etsivät myös Iiro, Jouko, Jukka ja Mikko, joiden asenne ja elämänfilosofia vaikuttavat kiinnostavilta.

Kommentointi on suljettu.